Cerita Dah Tamat

12/23/2016 11:37:00 pm

Cerita 7 Hari Mencintaiku dah pun tamat semalam. akhirnya dapat pun tengok episod akhir haha. gigih semalam turun dengan Stephaney kat kafe sebab nak tengok tv. yelah, sejak dah start kuliah ni memang nak tengok tv tu susah lah. kena turun kafe baru dapat tengok tv. daripada cerita tu, macam-macam yang kita dapat dan boleh dijadikan pengajaran buat diri kita sendiri.


Dalam banyak-banyak cerita, aku tengok cerita ni bukan je drama pasal cinta sesaja. dia pasal kehidupan, hubungan antara ahli keluarga, kawan-kawan dan jugak orang sekeliling. kita jugak belajar untuk memaafkan orang dan belajar dari kesilapan masa lalu, jangan ulang lagi kesilapan yang pernah kita buat masa dulu. dan yang paling penting sekali, jangan pernah menghukum orang lain.

Aku adalah jumpa beberapa ayat kat twitter berdasarkan cerita ni. dan macam satu kata-kata yang sesuai untuk kita selalu ingat ;

Human make mistakes but we're not to be punisher. It might be easy to forgive but it was not easy to forget.

Not everyone will give you second chance. so, if you got that chance, you better do it right.

Sorry doesn't always mean you're wrong and the other person is right. It means you value your relationship more than your ego.

Without a big family, we could not feel what the meaning of happiness.


*credit to the account's owner*


You Might Also Like

0 budak comel