Jauh

9/17/2015 12:22:00 pm

Kenangan. sesuatu yang dah jauh tinggalkan kita tanpa kita sedar atau pun tidak. ada kenangan yang memberi kemanisan dalam hidup kita dan ada yang memberi kepahitan dalam hidup kita. nak menangis meratap atas apa yang dah jadi sememangnya tak berguna sama sekali. sebab semuanya dah pun terjadi dan tak ada apa kita nak kesalkan lagi. kerana sebuah kenangan itu telah pun jauh pergi meninggalkan kita. tak mungkin ia akan kembali buat kali keduanya dalam hidup kita, ia sudah menjadi sejarah dalam hidup kita. 


"YESTERDAY IS HISTORY, TOMORROW IS MISTERY, TODAY IS GIFT. THAT'S WHY IT IS CALLED PRESENT

walaupun jauh di dasar hati rasa nak marah dan menangis sebab sesuatu kenangan pahit tu tapi, buat apa nak buat sesuatu yang sia-sia macam tu kan? tak mungkin semuanya akan kembali seperti apa yang kita nak sebab dia dah jauh. dah jauh!! mana boleh kita nak menoleh dan kembali ke masa silam semula. apa yang boleh kita buat adalah, terus melangkah ke hadapan dan berusaha untuk memastikan supaya tidak terjadi lagi apa yang kita tidak mahu buat kesekian kalinya. 

bila rasa diri kita down bila ingat balik yang Allah SWT selalu ada untuk kita. bila kita lupa tentang Allah, istighfar dalam diri semula. itulah cara yang dapat membantu. jangan kenangkan selalu benda-benda yang mungkin boleh bawak keburukan dalam diri kita. semoga kita semua di bawah perlindungan Allah SWT. Aamiin :) 

You Might Also Like

0 budak comel