Kawan Kita Dah Bertunang!!

10/26/2015 01:46:00 pm

Assalamualaikum and hello everyone!

Wuhuuuu aku tersangatlah excited bila satu hari ni aku dapat whatsapp dari ex-classmate aku. dia cakap, Ahad 25/10/2015 datang rumah dia sebab ada majlis pertunangan dia. maigad!! tahu tak mula-mula tu aku ingat dia memain dengan aku sebab yelah kan, dulu time sekolah aku suka sangat main-main bab macam ni. tapi bila aku baca balik semula, aku yakinlah yang dia tak tipu.

Dah dapat agak yang kawan aku sorang ni akan bertunang dan berkahwin tak lama lagi. huhu sebenarnya, since aku nampak dia selalu post gambar dengan tunang dia aku yakin yang lelaki ni boleh jaga kawan aku. cewahh poyo gila ayat kau. tapi itulah, aku pernah cakap yang muka dorang ada iras dan In Shaa Allah jodoh berpanjangan. aku happy sangat-sangat atas pertunangan kawan aku :) tak ada apa lagi yang nak di kata. kan kan kan.

Bila tengok kawan-kawan yang sama umur dengan aku tunang, kahwin aku terfikir juga tentang semua tu. turn aku bila pulak? tapi sabar, semuanya ketentuan Allah. bila Allah tahu aku dah bersedia, Dia akan hantar jodoh aku tepat pada waktunya. bagi diri aku, aku terlalu muda untuk bergelar tunang atau isteri orang pada usia 18 tahun ni. sebab aku sendiri tak mampu nak uruskan diri sendiri dengan sesempurna yang mungkin. takkan nanti aku nak abaikan tanggungjawab aku kan?

So, banyak yang aku kena improve sebenarnya untuk ke pringkat seterusnya. for now, aku ingat nak fokus on my study first and then i'll think about it again. hahh! bila tengok gambar-gambar tunang kawan aku kan, rasa macam best sesangat wehh. tapi, kenalah banyakkan bersabar sebab sekarang ni jodoh dia dah sampai aku belum lagi. haha.

Kepada Nur Fatin binti Jafri, aku doakan kau bahagia hingga ke jinjang pelamin dan In Shaa Allah hingga ke syurga :) tak tahu nak cakap apa lagi tapi, aku akan selalu doakan yang terbaik untuk kawan-kawan aku semua. and i'm so sorry for not coming on your engagement day but i'm pretty sure that i'll come on your solemnization and wedding day. not forget that i'll make sure even many prevents me from not coming, i'll come! hahaha i just don't know what to say. i love all my friends and i hope you're happy with your choice for your future.

Sampai sini je entry aku untuk kali ni.
Sekian, Wassalam.


You Might Also Like

0 budak comel