Sebab aku rasa aku nak cerita.

10/29/2015 01:46:00 pm

Assalamualaikum and hello everyone!

Hari ni aku tak tahu nak tulis apa. tapi aku nak share satu yang aku rasa tersangatlah menyakitkan. benda ni jadi masa tahun lepas dan tarikhnya terlalu dekat nak SPM. apa yang korang rasa bila nak dekat tarikh yang penting tetiba ada satu benda yang ganggu fikiran kau? mesti rasa macam-macam kan. mana nak study mana nak fikir tentang tu lagi. bagi aku, yelah kot orang lain maybe tak.

Aku malas nak cerita dari awal so, aku akan cerita dari mana mulanya buat aku tak fokus dengan study aku. bukan niat aku nak salahkan diri orang lain atau sesiapa.

Masa tu time nak belajar Fizik dan mestilah pergi dekat Lab Fizik kan. so, aku pergi tapi bukan dengan orang yang selama ni dengan aku tapi dengan orang lain. aku pun malas nak ingat sebab apa aku tak pergi sekali dengan dorang. bila sampai dekat lab, aku tengok semuanya macam biasa then aku jalan dan pergi dekat tempat duduk aku macam biasa. dekat sini mulanya dada aku tetiba rasa sesak dan air mata aku dah mula bertakung dah. tapi tahan tak nak orang nampak.

Aku duduk macam biasa. lepas je aku duduk dan keluarkan buku latihan, tetiba orang yg duduk kat hujung meja sebelah sana panggil kawan dia yang duduk sebelah aku suruh duduk dekat dia. sampai hari ni still ingat lagi ayat dia macam mana time nak panggil kawan dia. "Duduklah sini baru best nak study." dia cakap kuat sampai aku dengar atau sebenarnya sengaja nak buat aku dengar atau apa entah lah. aku diam je then senyum kat kawan dia tu.

Tahu tak, aku sensorang dekat situ sebab yang lain duduk dekat dengan dia. aku malas nak fikir sebab menyesakkan diri aku je. yang buat aku tak tenang bila time aku tengah jawab soalan-soalan tetiba aku dengar dorang dok sembang-sembang sampai kena tegur dengan ketua kelas. sebab terlalu kuat sangat gelak. aku biarkan dan biarkan sampailah habis masa Fizik. lepas tu aku cepat-cepat kemas barang then keluar lab tu dengan air mata aku yang memang nak jatuh sangat tu. seharian aku rasa nak nangis tapi tahan dan tahan dan tahan.

Bila loceng balik dah bunyi, aku tak terus kemas barang-barang tapi aku duduk diam dan biar semua balik dulu. bila aku rasa semua dah balik, baru aku balik. masa nak pergi tempat parking motor aku rasa macam tak nak balik sebab nanti bila balik aku takut aku lepaskan dekat rumah semua yang aku rasa. tapi entahlah masa tu aku rasa fikiran aku serabut sangat. dengan nak study lagi dengan macam-macam benda yang jadi lagi. aku jadi macam tak tenang untuk hari tu.

Disebabkan terlalu fikir tentang benda yang jadi dekat lab Fizik tu lah, yang buat fikiran aku tak fokus. hampir aku nak accident time bawak motor masa tu. dan masa tu jugak air mata aku jatuh tak boleh berhenti. aku tak tahu nak buat apa lagi sebenarnya. sakit sangat dada aku bila pendam sendiri macam ni.

Malam tu bila nak study, aku susah nak fokus sampai tengah malam. ingat lepas dah tenangkan diri, solat boleh buat aku fokus balik tapi entahlah. aku pun tak faham dengan diri sendiri masa tu. kenapa aku mesti fikirkan benda yang jadi dekat lab tu? sebab itu je kot. tapi, di sebabkan itulah sampai sekarang aku dapat satu tamparan yang besar dalam hidup aku.

Tak ada tujuan apa-apa pun aku cerita ni. sebab aku rasa, dengan tulis macam ni semua yang tersimpan akan hilang. mungkin ada yang fikir aku macam budak-budak atau bangang ke apa ke. tak kisah. haihhhhh emo gila aku kalau ingat benda ni. harap jadi pengajaran buat diri aku untuk selama-lamanya.

Sekian, wassalam.

You Might Also Like

0 budak comel