Memilih kawan

2/09/2016 04:44:00 pm

Assalamualaikum :)

Kenapa mesti berkawan dengan pandang paras rupa? kalau orang tu tak cakap, aku tak kisah lagi. tapi, aku ada kenal dengan seseorang yang sememangnya mulut dia dengan sendirinya cakap macam tu. "Aku kalau berkawan dengan orang tu pandang paras rupa dia." aku ingat tak adalah orang nak cakap dan hanya lakukan 'perkara' tu dengan perlakuan je. rupanya ada jugak yang bercakap tentang perangai dia. so, nak tanya kenapa kau nak berkawan tu kena pandang paras rupa? penting sangat ke nak berkawan dengan orang yang ada paras rupa elok ni? apa kepentingannya dekat kau?

Hahaha! tak payahlah nak tanya macam-macam kan. bagi aku, tak penting pun nak berkawan dengan orang ni kena pandang paras rupa dia dulu. nak memilih kawan boleh, tapi pilihlah yang boleh bawak ke arah kebaikan bukannya memilih kawan yang ada rupa yang elok. ingat orang yang muka tak berapa elok ni, tak layak kawan dengan kau? hello, nak cakap sikit ni. tak ada sorang pun manusia yang tak elok paras rupa dia tau. semuanya ada keistimewaan yang tersendiri. cantik dengan cara dia sendiri.

Nak berkawan dengan orang yang cantik dan pandai bergaya contohnya, sebab apa ya? tak, aku tak boleh terima bila ada yang berperangai macam ni. memilih sampai nak bertegur dengan orang yang bagi dia bukan jenis dia pun susah. seriously, kalau bukan orang lain yang tegur dia dulu, maybe dia takkan tegur orang tu kot. hmmm entahlah susah nak cakap tentang perkara ni.

Sebenarnya apa yang aku nak cakap? haha entahlah aku rasa aku random je tulis sekarang ni. apa yang terlintas dekat kepala aku, aku akan tulis. tapi dekat sini nak cakap sikitlah, kita ni kawan je lah dengan sesiapa. dan jangan nak memilih kawan berdasarkan paras rupa. semua tu tak membantu kau waktu susah. yang kau perlukan adalah kawan yang sentiasa ada dengan kau time susah dan senang. selalu ambil berat dengan kau dan tak pernah tinggalkan kau dalam apa juga yang terjadi. susah tau nak cari kawan yang setia sekarang ni. bagi aku, kawan ni dah macam keluarga dah. rasanya cukup lah sampai sini je aku nak tulis. maaf andai ada salah dan silap.

Sekian, wassalam :)

You Might Also Like

0 budak comel