We're Bestfriend

1/06/2016 10:22:00 pm

Assalamualaikum and hello everyone!



Persahabatan. emm hari ni nak cerita sikit mengenai persahabatan antara aku dan Aida. kenapa tetiba nak cerita ni? sebab aku terlalu rindukan Aida, seorang sahabat yang baru aku kenal masa aku jejakkan kaki dekat sekolah baru masa tingkatan 4. dah hampir setahun jugak tak jumpa dengan Aida lepas habis sekolah dan last jumpa dia time ambil result SPM haritu. emm terlalu jauh jarak tu. sampai aku rasa nak tegur dia pun takut jugak haha.

Hari pertama di mana aku jumpa dengan Aida masa dah dapat kelas sebab aku tak tahu dekat mana letaknya kelas 4 Sains 2 tu. and Alhamdulillah dia lah orang pertama yang kenal dekat situ dengan suasana yang baru. dalam kelas pun aku duduk dengan dia sebab dia yang offer duduk dengan dia. jujur aku tak tahu nak duduk dengan siapa masa tu. mula-mula kenal dengan Aida memang rasa macam awkward sesangat sebab macam tak biasa. so, kitorang guna panggilan "kita, dan nama orang tu". sampai sekarang still macam tu lagi panggilan kitorang. huhu



Aida seorang sahabat yang sangat baik dan aku selesa berkawan dengan dia. kalau ada masalah, aku selalu cerita dengan Aida dan dia selalu jadi pendengar setia aku. Ya Allah betapa rindunya dengan Aida. aku ingat lagi, masa form 4 aku pernah menangis sebab sesuatu yang aku tengok dan Aida lah yang pujuk aku, cuba tenangkan aku. kiranya, semuanya Aida yang selalu ada dengan aku time susah senang. pernah aku rasa tak puas hati. sebab apa pun tak tahu, kenapa entah aku boleh ada perasaan yang macam tu sekali masa tu.



Semakin lama persahabatan kami dah macam adik beradik. sampai ada cikgu yang tanya, "ehh, kembar ke ni?" setiap kali kitorang lalu tepi cikgu. ada yang cakap kitorang ni sesuai jadi bestfriend and so on. kau tak rasa ke rindu dengan semua ni bila dah berpisah macam ni.

Masa tingkatan 5, Aida selalu jugak tolong aku bila aku rasa aku dah give up dengan apa yang aku belajar tu. dah macam kakak pun ada kekadang Aida ni. hehe and bila kitorang dapat belajar jauh-jauh macam ni then terpisah pulak, hanya Allah saja yang boleh sampaikan rindu aku dekat Aida sekarang ni. dulu masa form 5, aku harap sangat dapat sambung belajar sama tempat dan course dengan Aida. tapi perancangan Allah lebih baik dari apa yang aku rancangkan selama ni.

Rasa nak menangis bila tengok kesabaran Aida dengan perangai aku. perangai yang kadang-kadang macam budak-budak sesangat dan boleh menguji kesabaran orang. tapi sekarang aku dah ubah perangai aku. dah tak nak berperangai yang boleh buat orang menyampah dengan aku and so on. dah besar kot. nak jugak ada sifat macam kakak-kakak macam Aida. haha

Tak tahu nak ceritakan apa lagi. tujuan aku buat entry ni dengan harapan Aida baca dan tahu yang aku rindu nak spend time dengan dia macam sekolah dulu. nak sangat ada orang cakap kami ni adik-beradik macam sekolah dulu. jujur rindu sangat dengan semua ni.

Assalamualaikum Aida.
kita rindu sangat nak jumpa dengan Aida, nak habiskan masa dengan Aida, belajar sama-sama dengan Aida dan macam-macam lagi macam masa sekolah dulu. tak ada yang sama macam Aida dekat mana-mana pun. satu-satunya kawan yang baru kita kenal dan boleh faham kita adalah Aida. entah kenapa makin lama, makin jauh kita ni. persahabatan kita dah macam renggang. dah tak rapat macam dulu. dah tak cerita itu ini antara satu sama lain. pelik sangat dengan keadaan sekarang ni. di tambah lagi dengan tempat belajar kita yang masing-masing jauh macam ni, memang membataskan diri kita untuk jadi macam waktu sekolah dulu. tak banyak yang kita harapkan, cuma satu yang kita harapkan agar persahabatan ni tak pernah putus. kita dah anggap Aida macam kakak kita. semoga Aida dalam keadaan sihat sejahtera dan dirahmati oleh Allah SWT. Aamiin :) 





You Might Also Like

0 budak comel