Kawan lama?

11/20/2015 11:22:00 pm

Assalamualaikum.

Lagi sehari je kita nak pergi sambung belajar weh. tak kisah lah even kita lambat 1 sem dari kawan yang lain pun asalkan dapat peluang untuk sambung belajar juga. syukur Alhamdulillah. emm lately kita busy sikit sebab banyak kena uruskan, biasalah bila orang yang suka buat semua benda last minute ni memang macam ni. tapi serious ah, semua benda benda aku nak buat minggu ni jugak memang rasa penat teramat sangat.

Semalam aku masa aku tengah tengok-tengok facebook, tetiba aku terjumpa chat-chat lama tau. err tak lah lama mana, chat tu masa aku first time tahu guna facebook lima tahun lepas. aku rasa macam tak percaya pulak itu aku sendiri yang taip, sumpah dah macam orang tak reti nak menulis dengan mengeja aje aku tengok. then aku terjumpa satu chat dengan sorang friend dekat facebook ni nama dia, Ernie. sekian lama baru aku ingat yang aku pernah kenal dengan seseorang yang nama Ernie. aku lupa apa nama penuh dia tapi seriously, dialah first kawan yang aku kenal yang selalu tukar-tukar cerita.

Aku ingatkan dia still active lagi dekat facebook tapi rupanya dia dah deactive facebook dan terus lost contact lah dengan dia. satu persatu chat tu aku baca. ohh ya, dulu time aku kenal Ernie ni masa aku form 1 rasanya. dia tua setahun dari aku tapi tak adanya nak panggil kakak sebab masa tu aku sendiri malas nak gelar orang kakak. dan Ernie ni macam kakak bagi aku tau, macam-macam nasihat dia bagi dekat aku. kalau tengah down ke apa ke jadi dekat sekolah masa dulu, aku mesti cerita dekat dia. kira macam kitorang dah macam adik beradik.

Bila dah lama kenal, aku dah anggap Ernie macam kakak aku sendiri since aku tak ada kakak. pernah sekali tu, sekolah aku ada pergi dekat sekolah kak Ernie ni untuk apa entah lupa pulak. tapi aku tak pergi sebab orang dah cukup. baru je aku nak jumpa dengan kak Ernie. bila aku cerita dekat kawan aku, mesti dorang macam "ehh! sejak bila kau rapat dengan budak sekolah tu." bla...bla...bla...blaa... tak tahu pulak aku yang budak sekolah aku ni anti dengan budak sekolah sana. bengongnya dorang ni!

Hahaha tujuan aku buat entry ni untuk apa? sebenarnya, dulu kak Ernie pernah kata "kenapa tak nak buat blog?" setelah sekian lama barulah wujudnya blog ni. dulu aku bangang sikit bab bab blog ke apa ke. yang facebook tu pun aku main guna je. aku cakaplah yang aku tak reti lepastu aku mana ada masa nak layan benda-benda macam tu, bagi aku buang masa. tapi hari-hari lah kak Ernie suruh buat blog. sampailah satu hari, masa tu nak cuti sekolah dah masa form 2 rasanya. ayah aku potong wifi dan hilanglah semuanya. terus lost contact dengan kak Ernie. nombor yang aku bagi tu pun aku dah tak guna lepas je wifi di potong. nak on facebook guna phone pun aku rasa malas nak mati. so, aku biar ajelah dengan harapan yang kak Ernie always ada dekat facebook.

Sejujurnya, aku rindu gila dengan kak Ernie. aku dah lah tak ada kakak, bila ada orang yang rapat dengan aku lepas tu sikap dia ala-ala kakak dekat aku, memang aku rasa sayang gila dekat dia. kau tahu tak, dengan kak Ernie aku rasa macam best gila kot. teringin nak ada kakak sejak kecik lagi, bila dah ada kak Ernie aku rasa bestnya yang teramat best. macam-macam boleh share. hahh! okaylah sampai sini je untuk kali ni. aku ada sikit ucapan untuk kak Ernie dan harap dia jumpa blog aku dan bacalah entry ni. harap sangat.

Assalamualaikum kak Ernie :)
ingat tak lima tahun lepas akak ada suruh kite buat blog? so yeah! kite dah buat dah blog kite dan berhasil dah pun. hehe. actually sebelum ni dah buat blog masa form 4 tapi tak berapa nak reti nak guna. so, kite delete blog tu lepastu active kan balik tapi tak update apa-apa dan sekarang, kite buat blog yang baru hehe. kite dah hampir lupa macam mana kak Ernie sebenarnya. kak, ingat tak chat terakhir kite before kite menghilangkan diri. chewahh. tak tahu lah nak cakap apa dah cuma nak cakap yang blog ni terhasil sebab kakak. rindunya nak sembang-sembang dengan akak lagi macam dulu. maybe akak pun macam kite, ingat-ingat lupa. sebab dah hampir lima tahun kita tak cintact each other. serious, kita rindu nak ada kakak macam kak Ernie. apa-apa pun, kite doakan kak Ernie sentiasa sihat sejahtera dan dirahmati oleh Allah Swt. Aamiin :) hope one day kita akan jumpalah yaa dengan keizinan Allah Swt. dah lama kite tercari-cari kak Ernie. rasanya dah tak ada apa lagi nak cakap kot. so, sampai sini je lah. bye!


p/s : aku saje je nak update pasal ni sebab tetiba aku teringat pulak sebab apa aku nak buat blog ni. hehe 

You Might Also Like

0 budak comel