Zaman facebook dulu-dulu

5/05/2016 12:00:00 pm

Assalamualaikum :)



Lagi seminggu je nak keluar result uolls! takut gila bila fikir balik dahlah entah macam apa aku jawab final haritu. paling risau sekarang dengan subjek economics :(( hmm apa-apa pun aku cuma harapkan yang terbaik sajalah untuk result tu nanti. Aamiin. okay, sekarang aku tetiba nak buat entry pasal "zaman facebook" aku yang annoying gila tu! omg siapa je yang tak rasa macam tu kan. hehe

Kenapa cakap annoying? sebab aku pun taktahu laa nak cakap macam mana tapi itulah, aku sendiri pun pelik dengan pemikiran aku pada zaman itu. hahahaha bila scroll balik kan status-status lama tu, aku rasa nak hempuk kepala sendiri dengan kerusi. Ya Allah apa ke bengong betul buat status macam nak mintak penampar macam tu. sumpah memang rasa nak sorokkan diri dalam almari bila tengok status tu balik. emm macam manalah boleh terkeluar idea nak tulis entah pape macam tu.

Memang aku delete dengan penuh kegigihan lah semua status yang mintak penampar tu. kau bayangkan ehh, sehari dalam sepuluh kali update status mintak orang like, mintak boom wall. MashaAllah apakah yang aku lakukan masa itu??? bila nak cerita balik kan, rasa erghh menyakitkan hati pulak. lepastu, apa-apa masalah semua luah kan kat facebook siap dengan ayat rempit lagi haha. sekarang aku mana reti baca apa yang aku tulis tu sebab adalah sesetengah ayat yang bajet nak short form tapi eja macam orang tak pernah sekolah tu.

Tapi kan, memang facebook zaman dulu memang happening dengan ayat macam tu ke ehh? yang paling tak tahan, aku eja perkataan "aku" dengan ejaan "ax0e"! gila kau, susah payah aku nak baca apa benda tu, rupanya nak cakap 'aku'. saja mencari pasal betul zaman dulu. masa mula-mula main facebook time form 1 dulu, memang terasa macam dah hot sangat kot bila guna perkataan pelik macam tu. hahahaha

Lepastu, check pulak chat selama ni. lagi lah rasa nak tampar diri sendiri seratus kali. sikit-sikit buat ayat, "inTr0 pLizz" omg! dengan ejaan yang macam gitu pulak tu. engkau dah kenapa ni sakit ke apa letak besar kecik besar kecik macam tu. rasanya dulu kalau tak update status yang mintak penampar tu, mesti chat dengan sesiapa rasanya. tapi entah, aku pun tak ingat sangat. tapi itulah, mesra alam betul aku zaman dulu sampai hampir semua orang aku tegur lepastu buat kawan ramai-ramai then buat group kat fb. bila tengok balik chat, ramai jugaklah yang dah deactive sebab maybe dia rasa dah tak guna kot nak main facebook bagai ni. rasanyalah kan.



Sekarang dah besar ni, rasa macam orang gila mana yang pergi main facebook ni? Alhamdulillah sekarang dah besar, dah sedar betapa bangang nya zaman facebook aku dulu. sekarang ada lagi ke yang still kekal dengan facebook dia? kalau aku, tak sangat sebab dah macam tak ada apa-apa melainkan nak tengok cerita pasal sekolah dengan kawan-kawan je. sebab, kawan aku yang dah kawin semua post gambar kat facebook macam tak ada instagram padahal ada je.

Seriously, ambik masa jugak aku nak delete semua status yang mintak penampar tu. tapi berkat kesabaran yang tinggi dan tahap tahan malu yang tinggi jugak, aku berjaya delete semua status tu. hahaha. tapi, gambar-gambar tu yang belum aku delete. entah apa-apa je perangai dulu, sebab apa-apa benda yang aku minat, aku pergi upload gambar contohnya macam aku suka artis ni, lepastu beria buat satu album dan penuhkan dengan gambar artis yang minat tu. Ya Allah, dah lah berlambak album yang ada. padahal gambar google je tapi gaya macam aku pergi jumpa artis tu. siap dengan caption pepelik lagi tu.

Okaylah cukup sampai sini je. time aku taip ni memang gelak je memanjang. mana taknya, teringat betapa lawaknya zaman dulu-dulu haha. kalau korang ada cerita tentang zaman facebook korang yang memang lawak habis, komen kat bawah ehh. boleh kita share-share cerita hihi.

Sekian, wassalam :)

You Might Also Like

0 budak comel