Dah Cuti Semester!

10/27/2016 12:43:00 pm

Assalamualaikum...

Syukur Alhamdulillah, akhirnya dah habis pun semester kedua aku. dan paling lega bila dah lepas final, semua paper dah settle. tapi nak tunggu result tu MasyaAllah tak berapa nak lega lah. hmm banyak benda yang jadi sepanjang semester ni. pahit, manis, suka, duka dan segala macam perasaan semuanya jadi sepanjang semester ni. elehhh baru semester kedua? yelah lepasni kita taktahu apa pulak yang jadi kan.

Kalau nak cerita satu persatu apa yang jadi sepanjang sem ni, memang tak cukuplah untuk satu entry ni. sebab memang terlalu banyak yang jadi. salah satu yang tak boleh lupa, bila aku ambil keputusan untuk tukar bilik. kenapa? aku ada alasan sendiri kenapa buat macam ni. kawan-kawan aku pun suruh tukar bilik dan kaunselor pun cakap macam tu. sebelum perkara lebih buruk jadi? mungkin lah. tapi itulah, di sebabkan benda macam ni aku jumpa orang-orang yang ikhlas nak berkawan dengan aku.

Haaaa ingat lagi time nak daftar course tu punyalah payah sebab nak daftar kelas asal dah penuh. terpaksalah gigihkan diri mencari kelas yang kosong. lepastu ada lah dua kelas yang kosong dan boleh daftar. dengan redho daftarlah kelas yang kosong tu dengan my bff dekat sana hahaha. memula tu memang terfikir macam ni tau, macam manalah kita nak survive dalam kelas yang orangnya sikit ni. bila dah start kelas, rupanya ramai je yang register untuk kelas tu sebab yelah, tak ada pilihan lain.

Sepanjang belajar dalam kelas tu, memang bahagia gila. dapat pulak classmates yang sumpah best nak mati! dan kak yong! hahaha kitorang tau yang start panggil dia kak yong sebab dia memang rock gila dalam kelas. pernah haritu dia kenapa entah tetiba pergi sepak meja sampai terpelanting meja tu kat depan. MasyaAllah tak tahan betul waktu tu memang gelak tak sudah-sudah. taktahu lah nak describe cemana tapi memang kelas yang pada awalnya macam redho je lah kita daftar akhirnya jadi kelas paling best. rasa sayang pulak dengan classmates.

Nak cerita apa lagi ehh? haaaa roommates aku tersangatlah best. memula kan memasing macam awkward je lepas dah lelama tu, setiap hari satu bilik tu bising. memacam perangai lah kitorang hahaha. pernahkan haritu sekali sorang roommate aku teringin nak makan western. kitorang ni punyalah pening cemana akhirnya kitorang keluar pergi makan kat satu cafe yang ala-ala western ni laa. craving satisfied! dia kan, rancang last minute ni semua benda jadi tau. okay, dekat bilik aku ada 4 orang termasuk aku. anis, alia dan alisa. thank you jadi roommates paling best sepanjang sem ni!

Dah sekali tengok macam panjang bebeno dah ni. sambung lain kali lah. nampak tak, kalau nak cerita tu memang payah nak stop. ni belum lagi cerita semua benda, baru sikit ni. hahahaha. okaylah, cukuplah sampai sini dulu nanti kalau ada masa aku sambung balik. In Syaa Allah :)


You Might Also Like

0 budak comel