Perubahan

10/29/2016 11:33:00 pm

Pejam celik, pejam celik tengok dah dekat hujung bulan Oktober dah pun. tinggal lagi dua bulan je kita dalam tahun 2016 ni. rasa macam tak percaya sebab masa berjalan dengan cepat dan tak tahu sebenarnya apa yang aku buat sepanjang tahun ni haha. apa-apa pun tahun ni bagi aku tersangatlah mencabar dengan macam-macam benda yang jadi lagi. of course semua ni bagi pengajaran dekat diri aku.

Bila tengok perubahan demi perubahan dekat sekeliling kan, memang banyak sangat yang berubah. kawan-kawan aku yang dulu sama kelas time sekolah dah kahwin, dah ada anak, dah kerja, sambung belajar dan macam-macam lagi. dua tahun tinggalkan sekolah tapi bila tengok balik, macam-macam yang berubah sepanjang dua tahun tu tanpa kita sedar. sumpah memang tak percaya.

Minggu lepas hari sabtu aku ada last paper sebelum balik cuti sem. dan pada tarikh yang sama sorang kawan aku bersalin. memula kan macam tak percaya. "ehh? aku kat sini jawab paper statistik dan kawan aku bersalin?" haaa lebih kurang macam ni tau keadaan pada hari berkenaan. cewahhh. yelah, keluar je dari bilik peperiksaan tu bukak laa facebook. sesaja nak release tension sebab last paper tadi. tetiba lalu kat timeline tu gambar kawan aku tadi.

Terus masa tu cakap kat diri sendiri "ohh aku ni dah pangkat makcik lah ni". hahahahaha sumpah kelakar gila. lepastu tengok anak dia comel gila sama macam mak dia. apa-apa pun, syukur Alhamdulillah kawan aku dengan anak dia sihat walafiat. happy tau tengok kawan kita dah ada family sendiri ni.

Rasanya itulah perubahan paling besar kot sepanjang dua tahun tinggalkan sekolah ni. mana yang pergi sambung belajar tu, tahniah dekat korang dan diri sendiri sebab kita akhirnya berjaya dalam langkah pertama kita. yang dah berkerja tu, syukur Alhamdulillah masing-masing kerja yang halal dan aku doakan kawan-kawan aku dimurahkan rezeki. Aamiin :)

Nak cakap apa lagi ni? entahlah tapi seriously, setiap benda ada je yang berubah. bila belek je gambar-gambar masa form 5 dulu rasa macam tak percaya. memasing dah bawak haluan memasing. In Syaa Allah ada rezeki kita akan jumpa dan kumpul macam zaman sekolah dulu. rindu gila nak jadi macam dulu-dulu balik. zaman sekolah ni memang tak boleh lupa lah semua kenangan dia. pahit ke manis ke, semuanya rasa indah je bila ingat balik.

Dah-dah lah rasanya nak menulis ni. rasa nak menitik air mata woi bila cerita pasal zaman sekolah ni. entahlah, rindu sesangat ni payah jugak yaa. hahahaha


You Might Also Like

0 budak comel