Sahabatku

8/22/2017 01:40:00 pm



Walaupun perkenalan dengan seseorang tu sekejap tapi adakalanya ia memberi banyak pengajaran buat diri kita. Sebab setiap orang yang hadir dalam hidup kita tu ada yang mengubah kehidupan kita menjadi lebih baik dan ada masanya kita sendiri yang berjaya mengubah kehidupan seseorang tu menjadi lebih baik. Menyesal? Sepatutnya tak ada istilah menyesal apabila kita mengenal seseorang, kan? 

Dulu pernah aku cakap yang aku menyesal sangat sebab kenal dengan seseorang ni. Disebabkan terlalu kecewa dan marah, aku langsung tak nak ingat yang aku pernah jadi salah seorang kawan baik dia. Aku diamkan diri dari dia lepas habis sekolah. Aku terfikir masa tu, macam ni ke layanan sebagai seorang sahabat? Terakhir aku jumpa pun masa ambil keputusan SPM tapi, itu pun aku taknak langsung pandang muka dia. Mengingatkan aku betapa kecewanya aku dulu dengan apa dia dah buat.

Tapi, lama kelamaan aku semakin sedar. Mungkin selama ni sikap aku sendiri yang menyebabkan kawan aku jadi macam ni. Bila ingat balik, aku pun ada salahnya jugak. Andai semuanya dapat diputarkan semula, aku taknak semuanya terjadi. Persahabatan yang terjalin sekejap tu sangat-sangat memberi makna dalam hidup ni. Terlalu banyak yang aku belajar dan jadikan aku semakin kuat sekarang. 

Kau ajar aku untuk tak jadi lemah dengan apa yang jadi walaupun semuanya menyakitkan. Rasa macam ego sangat tau masa tu bila ingat balik. Dan sekarang, aku sendiri tak tahu kau ada dekat mana. Dekat mana kau tinggal sekarang, apa semua tentang kau, semua aku taktahu. Aku memang betul-betul lost contact di sebabkan rasa kecewa aku sebagai seorang sahabat waktu tu. 

Satu je aku nak cakap andai satu hari nanti Allah pertemukan kita. Aku nak mintak maaf sangat-sangat atas segala apa yang aku cakap atau buat. Aku cuma fikir tentang perasaan aku je masa tu. Terima kasih sebab ajar aku untuk terus kuat dan aku masih simpan semua hadiah yang kau dengan yang lain bagi dekat aku. Walaupun aku kecewa, marah masa tu tapi tak pernah aku terfikir nak buang apa-apa yang kawan-kawan aku dah bagi. Aku sayang semuanya. 

Harap satu hari nanti kita akan berjumpa sahabatku. Perkenalan dan persahabatan kita yang sekejap sangat memberi makna dalam hidup aku. Aku rindu kita habiskan masa sama-sama waktu sekolah dulu. Sahabatku Noor Syafiqah, aku rindu sangat dekat kau. Semoga Allah pertemukan kita satu hari nanti. 

You Might Also Like

0 budak comel