Kawan kawin?

4/21/2016 11:54:00 am

Assalamualaikum :)

Teringin nak tahu sebenarnya, kahwin awal ni dah jadi satu trend ke untuk masa ni? bukan apa lah, sana sini aku tengok orang kawin. dan aku pelik kenapa yang kawin kebanyakkannya yang muda-muda dan sebaya dengan aku. emm tapi dah jodoh diorang nak kata apa lagi kan. bila aku tengok kawan-kawan aku kawin, aku rasa macam tak percaya sebab dulu masa sekolah selalu jalan sama-sama tup tup tengok dah kawin dan dah nak ada anak dah pun. Ya Allah, macam tak percaya pun ada rasanya sekarang ni.

Pernah kawan aku tanya, aku tak nak kawin ke? ishh siapa je tak nak kawin kan. tapi, biarlah masa tu tiba dalam keadaan yang aku dah sedia mental dan fizikal. tengok orang yang sebaya dengan aku kawin, memang kekadang tu timbul keinginan nak jadi macam diorang. tapi bila aku fikir-fikir balik, sedia ke aku dengan semua tu? sedangkan banyak lagi yang aku kena buat sebelum kawin. nak gunakan alasan masih belajar, orang akan cakap "ada je yang belajar kawin!" okay fine aku kalah~~

Setiap orang lain tau. yang dah kawin tu still boleh nak manage masa dengan belajar dan keluarga dia. tapi untuk yang tak reti nak manage masa ni macam mana pulak? aku pun macam terkontang-kanting je uruskan diri sendiri inikan pulak nak uruskan suami pulak bila dah kawin. errr mahunya macam apa je nanti.

Hmm itulah, masa sekolah dulu ustazah aku pernah cakap. "jodoh kamu akan tiba bila Allah yakin yang kamu dah sedia nak galas tanggungjawab sebagai seorang suami/isteri, In Shaa Allah"

Nak cakap pasal apa sebenarnya aku ni ehh? hahaha entahlah tapi yang pastinya, inilah yang aku dok terfikir je tiap masa. rimas jugaklah bila kawan tanya soalan bila nak kawin. cara tanya macam kita ni dah tua sangat padahal baru 19 tahun. untuk kawan-kawan aku yang dah kawin tu, aku nak ucapkan tahniah sebab dah jadi isteri orang dan tak lama lagi bakal jadi ibu. i'm so happy because i'll become aunty! hahaha

Rasanya cukuplah sampai sini je kot. kang aku nak tulis panjang-panjang macam pelik pulak. ye lah, aku nanti bila dah start cerita, habis semua nya aku nak cerita.

Sekian, wassalam :)

You Might Also Like

0 budak comel