Akhirnya

3/17/2017 12:00:00 am



Akhirnya dah habis dah pun kelas untuk semester 3 ni. Ya Allah rasa sekejap sangat masa berlalu. Tengok-tengok dah sampai dah minggu ke-14. Masa mula-mula daftar untuk sem ni rasa macam lama sangat nak hadap sampai habis tapi rupanya sekejap je semua ni. Apa lagi bila tengok subjek-subjek yang kena ambil sem ni memang rasa sesak nafas jugak lah. Boleh tak nak cakap rasa macam semuanya terlalu lah sekejap?

Hari pertama belajar untuk semester ni memang rasa excited tapi dalam masa yang sama takut jugak sebab subjek sem ni agak tough. Boleh dikatakan 90% subjek sem ni semuanya teori. Agak susah lah untuk aku hafal dan faham satu-satu term tu. Ya, subjek yang perlukan bacaan yang banyak memang agak membosankan dan tersangatlah mengantuk. Tapi akhirnya aku berjaya hadapi semuanya walaupun ada masanya aku kecundang dan tertidur jugak masa lecturer tengah mengajar. Hahaha perangai!

Kelas aku semester ni best! Boleh dikatakan majoriti perempuan dalam kelas aku. Ada 3 subjek yang ada lelaki dalam kelas aku. Itupun boleh dikira dengan jari je. Aku masih tak percaya dah nak final exam dah pun. Baru belajar kot! Biasalah perasaan tu memang ada macam ni setiap kali dah nak hujug semester.

Terlalu banyak yang aku dapat sepanjang semester ni even tak lah rasa berat sangat nak hadapi sem ni macam sem lepas. Cuma kena hadap subjek teori yang tersnagatlah banyak. Itu je, tak banyak pun kan. Alhamdulillah Allah permudahkan segalanya untuk aku semester ni. Semuanya berjalan dengan lancar. Terima kasih untuk segala dugaan yang aku hadapi sepanjang semester lepas.

Hmm aku ingat nak post entri pasal classmates. Actually gambar lah di minggu akhir ni. Tapi di sebabkan phone problem, aku post lain kali lah ehh. 

You Might Also Like

2 budak comel

  1. Hai tiqah! Salam perkenalan. :D Follow here.#29

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Beeha! salam perkenalan juga :) terima kasih follow

      Delete